ТОВ «Роботизовані телесистеми» - База псевдосоціологів

В Інтернеті організація також фігурує як «Robotel Systems» або «RTS».

Компанія позиціонує себе як кол-центр, що займається соціологічними опитуваннями.

Опитування «Роботизованих телесистем» суттєво відрізняються від даних авторитетних соціологічних служб і зазвичай показують завищені результати проросійських партій — «Опозиційної платформи — За життя» (ОПЗЖ) та Партії Шарія, а також просувають месиджі проросійської пропаганди (зокрема, російську вакцину «Спутнік V»).ТОВ «Роботизовані телесистеми» - База псевдосоціологів

Типові новини з посиланням на «Роботизовані телесистеми»

Ці сумнівні результати особливо часто поширюють близькі до Віктора Медведчука телеканали та інші лояльні до нього ресурси. Про ці опитування регулярно пишуть ті політичні коментатори, що за дивним збігом обставин паралельно піарять того ж Медведчука.

Крім того, опитування «Роботизованих телесистем» у 2020 році щодо виборів у регіонах (наприклад, Закарпаття, Рівне, Полтава, Хмельницький та Київ) характеризувалися завищеними рейтингами та піаром окремих кандидатів, а також скандалами.

Директором компанії є політтехнолог Антон Соколов — колишній помічник екс-міністра оборони Павла Лебєдєва, що втік до Росії разом із Януковичем. Серед засновників є також колишній регіонал Олег Надоша. Чи є серед керівників чи співробітників організації соціологи, ніде не вказано. При цьому Соколов зізнавався, формулюванням запитань для опитувань займався він сам, однак на запитання, чи має він спеціальну освіту, ухилявся від відповіді1.

У березні 2021 року опитування «Роботизованих телесистем» почав оприлюднювати не Соколов, а Михайло Газізов — політичний консультант та політолог, котрий до цього неодноразово виступав на підконтрольних Медведчуку телеканалах.

Дані з державних реєстрів

Згідно з державними реєстрами, ТОВ «Роботизовані телесистеми» було засноване у 2019 році та зареєстроване в Києві. Директор — луганчанин Антон Соколов. Цікаво, що Соколов свого часу помічником Павла Лебедєва — народного депутата 6 та 7 скликань2 та міністра оборони України часів Януковича, який після Євромайдану був оголошений у розшук та заочно засуджений за державну зраду3,4.

Засновниками та бенефіціарами «Роботизованих телесистем» також значаться Юлія Соколова та нардеп 5 (Батьківщина) і 6 (Партія регіонів) скликань Олег Надоша з Кременчуга5.

Як з’ясували журналісти «Голосу Карпат», місце реєстрації «Роботизованих телесистем» збігається з адресою політичної партії «Київська громада» до того, як у лютому 2020 року вона змінила назву на партію «Рідне Закарпаття» і стала політичним проектом під місцеві вибори чотирьох закарпатських нардепів-мажоритарників — Лунченка, Петьовки, Горвата і Поляка6.

Офіційна веб-сторінка є по суті сайтом-візиткою

Сайт «Роботизованих телесистем» був зареєстрований лише через рік після заснування організації — у травні 2020 року, за 10 днів до оприлюднення перших опитувань7. Це по суті односторінковий «сайт-візитка»8, який навіть не містить такої важливої інформації, як:

  • адреса організації (з усіх контактів — лише два мобільні телефони);
  • перелік співробітників та їхні посади (замість цього вказано: «Сотрудники Call-центра с опытом работы, проживают в Киеве – 200 чел.»);
  • база проведених опитувань та їхня методологія.

Проблеми з опитуваннями «Роботизованих телесистем»

Чи не до кожного опитування «Роботизованих телесистем» виникають запитання.

У всеукраїнських опитуваннях зазвичай завищені рейтинги мають проросійські партії ОПЗЖ та Партія Шарія.

ТОВ «Роботизовані телесистеми» - База псевдосоціологів

Рейтинги ОПЗЖ та «Партії Шарія» в опитуваннях РТС (червоні лінії) у порівнянні з даними авторитетних служб. Клікніть на картинку для збільшення

Цікаво, наприклад, що в різних компаній рейтинг Партії Шарія час від часу змінюється (що цілком логічно), чого не скажеш про дані РТС: тут він практично завжди близько 5% — це можна пояснити тим, що саме це число є прохідним бар’єром для потрапляння до парламенту:ТОВ «Роботизовані телесистеми» - База псевдосоціологів

Радісні новини на сайті Шарія — нарешті його партія пройде до парламенту (ніт)

Опитування в регіонах також нерідко показують дивні цифри, якщо порівнювати їх з даними авторитетних служб чи результатами виборів.

«ОПОРА», неурядова всеукраїнська організація громадського контролю та адвокації у сфері виборів, зазначала, що в низці опитувань «Роботизованих телесистем» під час місцевих виборів 2020 року подавалася інформація про кандидатів з ознаками «чорного піару»9, порушувався принцип рівних можливостей кандидатів, відбувався збір інформації про настрої населення щодо місцевих виборів у 2020 році10.

Як з’ясували розслідувачі з проекту «Без брехні», деякі опитування «Роботизованих телесистем» були оприлюднені з порушенням законодавства. Так, згідно з Виборчим кодексом України, «підприємства, заклади, установи та організації, що проводять опитування громадської думки, мають право оприлюднювати результати такого опитування, пов’язаного з виборами, з обов’язковим зазначенням часу його проведення, території, яку охоплювало опитування, розміру та способу формування соціологічної вибірки опитаних, методу опитування, точного формулювання питань, можливої статистичної похибки, замовників опитування». Телеканал «112.ua» щодо дослідження «Роботизованих телесистем» інформував, що опитування проводилося з 12 по 16 січня 2021 року, опитано 3000 респондентів та похибка не перевищує 2,8%. Як зазначають у «Без брехні», телеканал «112.ua» та «Роботизовані телесистеми» не надали обов’язкові дані про територію, яку охоплювало опитування, способу формування соціологічної вибірки опитаних, методу опитування, точного формулювання питань і замовників опитування, порушивши цим законодавство та не надавши телеглядачам повну інформацію про дослідження11.

Просування меседжів ОПЗЖ та проросійської пропаганди

Якщо проаналізувати опитування «Роботизованих телесистем» за рік, то нескладно помітити месиджі, з яких стирчать вуха російської пропаганди:

  • Україна має [послухати Медведчука і] замовляти російську вакцину
  • Україна має [послухати Медведчука і] виробляти російську вакцину в Україні
  • Зеленському потрібно зустрітися з Путіним
  • Зеленському потрібно вести прямі переговори з представниками ЛДНР
  • Україна має виконувати «мінські угоди»
  • закриття телеканалів Медведчука негативно вплине на репутацію України у світі
  • влада не здатна забезпечити безпеку громадян (зокрема, через засилля ф̶а̶ш̶и̶с̶т̶і̶в̶ праворадикалів)
  • День незалежності не святкує близько 40% українців
  • Україна не є повністю незалежною державою
  • запрошення іноземних фахівців — шкідливе

1. Просування російської вакцини та дискредитація інших

Від жовтня 2020 року по квітень 2021-го «Роботизовані телесистеми» оприлюднили чотири опитування, в яких були запитання про вакцинацію. В усіх випадках результати ідеально «лягали» під наративи ОПЗЖ.

  • 13.10.2020: треба купувати російську вакцину (59,4%)
  • 19.01.2021: треба виробляти російську вакцину в Україні (57,2%)
  • 22.03.2021: влада провалила вакцинацію (через непрофесіоналізм та вплив політики на вибір вакцини (67,8%)
  • 29.04.2021: влада вчинила неправильно, коли відмовилася виробляти російський «Спутнік» в Україні (67,7%)

Так, у жовтні 2020 року, посилаючись на проведене цією компанією опитування, усі три телеканали з медіа групи Медведчука (NewsOne, 112 канал, ZIK) стверджували, що ~60% українців нібито виступають за купівлю російської вакцини від коронавірусу. Маніпуляція була закладена вже в формулюванні запитання, адже Україна не робила жодних запитів на купівлю російської вакцини: «Відомо, що Росія підтвердила можливість постачання до України вакцини проти коронавірусу. При цьому думки в Україні щодо такого постачання розділилися. На вашу думку, чи потрібно вже зараз купувати вакцину в Росії або потрібно чекати, щоб її почала виробляти інша країна?»12,13. При цьому текстове наповнення матеріалів, опублікованих разом із опитуванням, на трьох різних сайтах практично не відрізнялося, починаючи від заголовка і завершуючи самим матеріалом.

У січні 2021 року підконтрольні Медведчуку ресурси поширювали дані «Роботизованих телесистем», згідно з якими нібито 57,2% опитаних виступали за те, щоб виробляти російську вакцину в Харкові14.

У березні 2021 року ті ж ресурси (зокрема, 112.ua, ZIK, Перший незалежний канал) масово поширювали дані «Роботизованих телесистем»15, згідно з якими 67,8% опитаних вважали, що влада провалила вакцинацію. Причина — «через вплив політики на вибір вакцини».

5 травня 2021 року в сюжеті так званого «Першого незалежного» — телеканалу, що прийшов на зміну заблокованим медведчуківським телеканалам «112», «NewsOne» і «ZIK», стверджувалося, що дві наявні в Україні вакцини — індійська «АстраЗенека» та китайська «СіноВак» — нібито мають низьку ефективність (що є неправдою), а тому українці, мовляв, їм не довіряють. Однак цього, звичайно, могло б не статися, якби влада послухала Медведчука і домовилася з Росією про її вакцину. Далі на підтвердження цих слів журналісти наводять дані «Роботизованих телесистем» про те, що «переважна кількість респондентів не схвалюють відмову влади від перспективи виробляти „Спутник V“»16.

Нагадаємо, що головним агітатором російської вакцини в Україні є саме Медведчук та його однопартійці.

2. Україна не є незалежною державою, а громадяни не почувають себе в безпеці через праворадикалів

У липні, серпні та жовтні 2020 року «Роботизовані телесистеми» випустили опитування, головними месиджами яких були такі:

  • 47,2% опитаних: Україна не є незалежною державою і перебуває під зовнішнім управлінням (09.07.2020)
  • 54%: проти залучення іноземців до роботи у державних органах та державних компаній (09.07.2020)
  • 51,2%: влада не може гарантувати безпеку громадян, зокрема через активність праворадикалів (18.08.202017)
  • День незалежності не святкує близько 40% українців (18.08.202018)
  • 58,6%: ратифікація кредитної угоди з ЄС є шкідливою для України (13.10.2020)
  • 55,7%: влада не може забезпечити безпеку громадян (13.10.2020)

На жаль, немає можливості порівняти кожне опитування РТС із даними авторитетних соціологічних служб за той самий час, однак деякий аналіз усе ж можна провести.

Наприклад, є дані відомої компанії «Кантар Україна» щодо ставлення українців до Дня незалежності у 2018 та 2019 роках19. Згідно з цими опитуваннями, не відзначають День незалежності лише 16% (у 2018-му) та 14% (у 2019-му), тобто є навіть тенденція зменшення тих, хто не святкує. Що не заважає РТС через рік показати більш ніж удвічі більшу цифру — 38,2% (!).ТОВ «Роботизовані телесистеми» - База псевдосоціологівТОВ «Роботизовані телесистеми» - База псевдосоціологів

Тенденцію до зростання тих, хто святкує День незалежності, підтверджують і дані КМІС за 2011—2021 роки.

3. Просування необхідності дотримання «мінських угод» та прямих переговорів з терористами

5 травня 2021 року підконтрольний Медведчуку телеканал «Перший незалежний» поширив опитування «Роботизованих телесистем», що мав такі результати: «Для встановлення миру і повернення Донбасу Україна має дотримуватися мінських домовленостей. <…>. За повне виконання Мінськa виступили 53,6% громадян». Як зазначав «Детектор медіа», мантру невідхильного дотримання Мінських угод постійно повторюють лідери «ОПЗЖ» Медведчука. Тим часом українська влада говорить20 про потребу оновити й переглянути положення цього документа21.

Подібні пропагандистські месиджі щодо війни на Сході — про потребу зустрічі з Путіним та прямих переговорів з представниками терористичних організацій «ДНР» та «ЛНР» — «Роботизовані телесистеми» просували у травні 2021 року22.

4. ОПЗЖ — найпопулярніша партія, а відставки Шмигаля нібито хочуть 3/4 українців

18 серпня 2020 року в ефірі підконтрольного Медведчуку телеканалу «ЗІК» вийшов сюжет про опитування «Роботизованих телесистем», в якому ці дані коментували Антон Соколов, а також політологи Кирило Молчанов і Дмитро Корнійчук. Останні не є незалежними експертами і були неодноразово помічені у піарі партії ОПЗЖ та Медведчука. У цьому сюжеті всі вони просували месидж, що більшість українців підтримує дострокові вибори до парламенту, при цьому рейтинг партії Зеленського нібито істотно впав і перетік до ОПЗЖ та Партії Шарія, що не знаходило підтвердження в опитуваннях авторитетних соціологічних служб того періоду.

У січні 2021 року в ефірі телеканалу «112» кілька разів озвучувалися результати «Роботизованих телесистем»23, за якими ОПЗЖ начебто найпопулярніша партія в Україні, а відставки уряду Дениса Шмигаля хочуть три чверті українців24. За «дивним» збігом, саме це було однією з ключових тез представників «ОПЗЖ» на останніх ефірах у той час, тому таку «соціологію» радо тиражували25 і в інших навколопартійних медіа26.

Опитування «РТС» активно коментують близькі до Медведчука політичні експерти та блогери

Дані опитувань зазвичай оприлюднює керівник організації Антон Соколов під час прес-конференцій в інформагенції «Інтерфакс Україна»27, після чого їх активно поширюють та просувають підконтрольні Медведчуку медіа.

Якщо проаналізувати тих, хто згадував опитування «Роботизованих телесистем» у розділі «Блоги» на сайті korrespondent.net, виявиться, що серед цих людей будуть лише ті політичні коментатори та блогери, які займаються піаром Віктора Медведчука. Це, зокрема: Віталій Романченко28, Сергій Лозовський29,30, Катерина Стриженова31, Юлія Пілецька32, Олексій Куракін33,34, Олександр Фомін35,36, Дмитро Марунич37, Роман Губрієнко38, Семен Правденко39.

У серпні 2020 року «політолог» Олексій Вороненко (який на той момент уже був помічений у піарі Медведчука) заявляв, з посиланням на одне з опитувань «Роботизованих телесистем», що виборці нібито розчаровуються в Зеленському та «слугах» і йдуть до ОПЗЖ. Чому? Тому що «серед українців посилюється запит на прихід досвідчених державних менеджерів — а саме таким політиком і є глава політради ОПЗЖ Віктор Медведчук». За словами політичного коментатора, «слуги» народу ігнорують нагальні проблеми українців, а от ОПЗЖ «фактично збирає навколо себе всіх адекватних українців». І це нібито є результатом їхньої системної роботи, а саме «партійного будівництва, здатності будувати комунікацію з людьми, вмінню дати відповіді на запити суспільства»40.

Крім того, опитування РТС у травні 2021 року піарив і політичний коментатор Євген Хурсін41 (ви не повірите — цей теж є піарником Медведчука42):

Чем больше президент Украины Владимир Зеленский будет смещаться в нишу Петра Порошенко, тем быстрее его избиратель будет переходить к «Оппозиционной платформе — За жизнь». Здесь играет роль и позиционирование самого Медведчука, который демонстрирует умение решать вопросы уровня президента, как с вакциной «Спутник V», когда он договорился с Путиным сначала о поставках, а затем о производстве препарата от коронавируса в Украине.

Політтехнологи замість професійних соціологів

Як було згадано вище, офіційний сайт не містить інформації про співробітників організації та їхні посади, а опитування практично завжди презентував директор Антон Соколов, який є політтехнологом, а не соціологом.

На початку жовтня 2020 року на рівненському сайті «ОГО» вийшло інтерв’ю з Соколовим, в якому його названо «відомим соціологом»,а сам матеріал містив ознаки прихованої реклами. Як тоді зізнався Соколов, формулюванням запитань для опитувань займався він сам43.

З березня 2021 року до оприлюднення опитувань було також залучено політконсультанта Михайла Газізова.

Цікаво, що деякі опитування містять досить цікаве формулювання як для компанії, що займається соціологічними опитуваннями: «Соціологічне дослідження не має замовника і проведено в рамках популяризації діяльності компанії „Роботизовані Телесистеми“ (РТС)»44.

Аналіз опитувань до місцевих виборів — 2020

1. Вибори до Львівської міської та обласної рад

9 липня 2020 року «Роботизовані телесистеми» опублікували опитування щодо виборів до Львівської обласної ради та Львівської міської ради45.

  • рейтинг ОПЗЖ до Львівської міськради, за даними РТС, нібито становив 3.1%, хоча опитування групи «Рейтинг» (проведене приблизно в той же час) показувало всього 1.9%, при цьому результат виборів — 1.86%46.
  • рейтинг ОПЗЖ до Львівської облради, за даними РТС, нібито становив 3.6%, при цьому опитування «Рейтинга», проведене кількома тижнями раніше (06—22.06.2020), давало ОПЗЖ вдвічі менше: лише 1.6%. Також РТС показувало вищі рейтинги Партії Шарія: 1.2% проти 0.8% у «Рейтинга».

2. Вибори на Закарпатті

4 серпня 2020 року РТС оприлюднили дані щодо виборів на Закарпатті, зокрема рейтинги по Ужгородській міській раді, Мукачівській міській раді та Закарпатській обласній раді.

Тут ми вже бачимо більш серйозне та явне завищення рейтингів ОПЗЖ:

  • Ужгородська міська рада: 12.2% (2-е місце) у РТС проти 8.24% (4-е місце!) за результатами виборів;
  • Мукачівська міська рада: 15.4% (3-є місце) у РТС проти 9.87% (6-е місце!) за результатами виборів;
  • Закарпатська облрада: 13.9% (2-е місце) у РТС проти 8.02% (8-е місце!) за результатами виборів.

3. Вибори мера у Рівному, Полтаві та Хмельницькому

9 вересня 2020 року «Роботизовані телесистеми» оприлюднили дані щодо рейтингів на посади міських голів Рівного, Полтави та Хмельницького47. Знову дуже дивні результати.

1) Рівне

За даними «Роботизованих телесистем», серед лідерів на посаду Рівненського міського голови були Віктор Шакирзян (11%) та Олексій Муляренко (8.2%)48. При цьому, як з’ясувало рівненське видання «Четверта влада», у телефонних опитуваннях лише Муляренка характеризували позитивно: меценат, господарник, «найвідповідальніший політик за останнє десятиліття»49.

За результатами виборів Муляренко не те, що не увійшов до другого туру, а посів 7-е місце з 6,42%50. А насправді до другого туру увійшли Віктор Шакирзян [19.84%] та Олександр Третяк («ЄС») [16.93%], який і переміг у другому турі з 50.24%51. При цьому у першому турі РТС давали Третяку лише 1.7%.

Як з’ясували журналісти, формулюванням запитань для опитувань займався сам Антон Соколов52.

Цікаво, що на початку жовтня 2020 року на рівненському сайті «ОГО» вийшло інтерв’ю з Соколовим, в якому його названо «відомим соціологом»53. При цьому матеріал містив ознаки прихованої реклами, а політтехнолог наводив цифри опитування РТС, за яким до другого туру потрапляли знов-таки Шакирзян та Муляренко. При цьому Соколов піарив Муляренка як відповідального політика, а Шакирзяна характеризував відверто негативно.

У 2019 році, коли Муляренко балотувався до Верховної Ради, Громадянська мережа ОПОРА звинувачувала його у «гречкосійстві», тобто в непрямому підкупі виборців54. Крім того, під час тієї кампанії з’являлися сумнівні опитування від «Регіонального інституту соціальних досліджень» про лідерство Муляренка55, хоча він посів лише 5-е місце з 8.48%56.

2) Полтава

У вересні 2020 року РТС оприлюднили опитування по меру Полтави57. За їхніми даними, розрив між лідерами перегонів нібито становив усього 8% (24.8% у Олександра Мамая проти 16.6% у Сергія Іващенка). Результат виборів показав значно більший розрив: >13% (30.06% проти 17,71%)58,59.

Але більш показовим є те, що в місцевих (kolo.news60, novyny.zt.ua61) та загальноукраїнських ЗМІ (gazeta.ua62) вийшли рекламні статті, де Соколов піарив кандидата від «Слуг народу» Іващенка та просував тезу, що «його підтримає електорат інших політичних гравців, що не ввійдуть до другого туру»:

Прошлое сражается с настоящим и будущим. Прошлое – это я говорю, что есть экс-мэры, экс-губернаторы, которые стремятся стать у руля региона, у руля крупного города. Им противопоставляют свою позицию новые лица, в основном мы видим включилась в борьбу партия «Слуга Народа».

Команда Иващенко эти выборы проводит по-современному. Они диджитализируют их. <…> Они противопоставляют эту всю работу «старому» миру, который использует другие инструменты: это вот пакетики, встречи во дворах, раздача каких-то презентов — так действует команда.

3) Хмельницький

У вересні 2020 року РТС оприлюднили опитування по меру Хмельницького63. За їхніми даними, лідерами були Олександр Симчишин (45,6%) та Інна Ящук від «Слуги народу» (9,8%). При цьому знову, як і випадку з Полтавою, у місцевих ЗМІ (ye.ua64, kmpress.org.ua65) дані опитування «Роботизованих телесистем» розганялися на рекламній основі. Ці статті просували тезу про другий тур:

Враховуючи, що значна частина хмельничан ще не визначилася зі своїм кандидатом на посаду міського голови Хмельницького, а рейтинг кандидатки Інни Ящук зростає, ймовірність другого туру виборів велика.

Результат ЦВК засвідчив, що другим туром і не пахло: Симчишин переміг із розривом у майже 82% (86,83% проти 4,9% у Ящук)66.

Як з’ясувала Громадянська мережа «ОПОРА»67, мешканцям Хмельницького телефонували з пропозицією взяти участь в анонімному соціологічному опитуванні, при цьому пояснювали, що Інна Ящук — «доктор наук, професор і декан Хмельницької педагогічно-гуманітарної академії», а одразу після розмови надсилали SMS з посиланням на сторінку з інформацію про ймовірну кандидатку. Сама Ящук у коментарі «ОПОРІ» зазначила, що не знає, хто замовив опитування.

Андрій Попик, координатор спостереження «ОПОРИ» за виборами у Хмельницькій області у 2020 році, вказував на можливі порушення при проведенні цього опитування: «надсилаючи після опитування лінк на сторінку з інформацією про ймовірну кандидатку, інтерв’юери сприяють поширенню відомостей про політикиню серед виборців і в такий спосіб підвищують рівень її впізнаваності. Тому такі „соціологічні дослідження“ можуть порушувати принцип рівних можливостей. Крім того, виникають сумніви щодо анонімності опитування, оскільки за номером телефону сьогодні легко ідентифікувати особу. І, відповідно, постає питання щодо дотримання норми законодавства про захист персональних даних мешканців Хмельницького»68.

4. Скандал із опитуванням на Виноградівщині (Закарпаття)

На початку жовтня 2020 року мешканцям Виноградівщини почали надходити телефонні дзвінки від «Роботизованих телесистем». За інформацією видання «Голосу Карпат», опитування містило приховану агітацію за Степана Бочкая і «чорний піар» в бік його опонентів. На думку журналістів, за цим стояла політична партія «Рідне Закарпаття»69,70.

У публічному доступі результати цього опитування нам знайти так і не вдалося. За результатами виборів переміг Бочкай з 49,7%, його найближчий опонент Бушко набрав 28,87%71.

5. Вибори мера Києва

20 жовтня, за кілька днів до виборів мера Києва, виходить єдине опитування «Роботизованих телесистем» з даними по столиці72. Головний месидж Соколова цього разу такий:

Вибори мера Києва будуть проходити в два тури. Чинного рейтингу Віталія Кличка, який становить 36,3%, для перемоги в першому турі явно недостатньо. <…> За 4 дні набрати до 50% Кличку буде вкрай складно. Якщо він набере понад 50%, то це буде якесь диво.

Нагадаємо, що Кличко таки переміг у 1-му турі. У принципі, на цьому можна було б і завершити аналіз цього «опитування», але глянемо також на тих, хто, на думку РТС, міг скласти конкуренцію Кличку. Це Ірина Верещук («Слуга народу») з 8.5% та Андрій Пальчевський з 7.7%.

Як запевняв Соколов, «найнебезпечнішим опонентом для Кличка в другому турі буде Ірина Верещук», і ось чому:

Для Кличка Верещук — це найбільш незручний партнер в другому турі, бо Верещук — це представник партії влади. У разі проходження до другого туру, вона буде мати досить такі широкі повноваження, стане політиком №2 в Києві, що додасть їй ще більшої ваги.

Ще раз глянемо на результати виборів:

  1. Кличко: 50,51%
  2. Попов: 9,51%
  3. Притула: 7,87%
  4. Кучеренко: 6,33%
  5. Верещук: 5,44% (!!!)
  6. Пальчевський: 5,33% (!!!)

24 травня 2021 року в «Інтерфаксі Україна» мала відбутися прес-конференція на тему «Рейтинги політичних партій, суспільно-політичні настрої, вакцинація від COVID-19», однак її було скасовано з невідомих причин.

Висновок

ТОВ «Роботизовані телесистеми» публікують лише вигідні для ОПЗЖ та Медведчука результати, при цьому є всі підстави вважати, що вони є складовою частиною антиукраїнської інформаційної кампанії73.

Цим ця організація подібна до фірм, які теж публікують маніпулятивні опитування на користь ОПЗЖ: «BURI Україна», «Українська соціологічна група», Центр «Соціальний моніторинг», Київський інститут соціологічних та маркетингових досліджень, Агенція стратегічного планування та комунікацій, Аналітичний центр «Соціомодус» та Інститут аналізу та прогнозування.

Найближчим часом ми проаналізуємо і їхні опитування.

Останнє оновлення: 14.06.2021ТОВ «Роботизовані телесистеми» - База псевдосоціологівТОВ «Роботизовані телесистеми» - База псевдосоціологівТОВ «Роботизовані телесистеми» - База псевдосоціологівТОВ «Роботизовані телесистеми» - База псевдосоціологівТОВ «Роботизовані телесистеми» - База псевдосоціологівТОВ «Роботизовані телесистеми» - База псевдосоціологів

Джерело: https://texty.org.ua/d/socio/firm/robotyzovani-telesysystemy/?fbclid=IwAR28kColdDJAVQlH9OFTEsLOPFGHslDd9781rSZuRudbgP3Vw7yWT6PNkOc

от gaslo

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *